miércoles, 15 de junio de 2011

CONCLUSIONS

Quan vam iniciar el treball de l’assignatura de noves tecnologies de la informació vam fer una autoavaluació prèvia a qualsevol lectura i treball, que ens va permetre situar-nos en els coneixements previs que teniem de l’assignatura i dels diferents conceptes de tecnologia, societat i ciència. Aquests tres conceptes els hem anat treballant al llarg de la primera activitat d’avaluació continuada amb les lectures dels mòduls i de diferents articles. Amb la informació obtinguda van permetre una representació mental més estructurada i més comprovada cientificament de la relació entre ells.

Una altra de les activitats en les que vam treballar és a partir del debat, vaig trobar un debat interessant, diferent als que havia fet fins ara, on des d’un inici es proposaven diferents fils de participació, els quals partien d’una pràctica o situació real i amb els quals podies reflexionar sobre la relació entre ciència, tecnologia i societat. Dins el debat cada alumne teniem un rol de defensa assignat (tecnodeterministes o sociodeterministes), mitjançant el debat vaig poder comprendre que els límits entre tecnolegs i sociolegs no queden tant clars com jo em pensava. Es va fer difícil defensar només una postura ja que l’has de portar a un extrem que et fa dubtar de la relació amb l’altre concepte.

En la segona activitat vam treballar els conceptes d’aprenentatge siginificatiu i el constructivisme partint de les necessitats dels alumnes partint de casos pràctics , en els quals hi havia un canvi conceptual.

En el global de l’assignatura crec que s’ha realitzat un treball significatiu, partint sempre de situacions pràctiques que ens plantegen un problema o que s’ha de buscar la solució. Les diferents activitats han estat treballades per aconseguir aquest canvi conceptual de manera significativa i crec que s’ha aconseguit. Hem partit sempre del plantejament d’un problema i mitjançant la utilització de les noves tecnologies hem anat ampliant i relacionant els conceptes treballats fins aconseguir portar-los a la pràctica amb el projecte final.

Ha estat un treball interessant amb una aplicació pràctica dels diferents conceptes, crec que el plantejament de treball de l’assignatura ha donat exemple d’un aprenentatge significatiu i de construcció d’estructures mentals i canvis conceptuals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario