miércoles, 15 de junio de 2011

DESCRIPCIÓ DEL PROCÉS


A l’hora de plantejar el projecte vaig pensar que a partir d’alguns continguts treballats durant el curs es podria fer alguna activitat que engresques als alumnes i poguessin plantejar un problema per poder resoldre conjuntament amb el suport de les noves tecnologies.

Amb els grups de primària havíem estat treballant durant el curs un taller de contes, on s’havien explicat i treballat diferents contes, per treballar els següents objectius:
-          Mantenir l’atenció durant la narració
-          Escoltar i comprendre la història.
-          Treballar les diferents parts d’una narració (inici, desenllaç i final).
-          Treballar vocabulari utilitzat
-          Lectura de paraules o frases senzilles.
-          Escoltar diferents contes amb diferents formats (llibre, ordinador, titelles...)
-          Anar a la biblioteca i fer el servei de prèstec per tenir els contes a la classe.

Durant el curs havíem treballat diferents formats de contes i per això vaig proposar de fer un conte entre tots nosaltres, i entre tots vam plantejar un seguit de dubtes que havíem de resoldre, com són:
-          Quin conte?
-          Com farem el conte?
-          Amb quin format?
-          Per a qui anirà dirigit?
-          Com podem intervenir-hi nosaltres?

Per tal de donar resposta a tots aquests dubtes vam mirar diferents contes de la pàgina web www.unamadecontes.cat, ja que des d’aquesta pàgina podem veure diferents tècniques i diferents formats de presentació de contes.

Per les necessitats educatives dels alumnes de l’escola hem buscat una història que fos senzilla i ells puguessin participar-hi, per això vam buscar un conte senzill i el vam adreçar als alumnes d’infantil.

El següent pas era buscar les il.lustracions i vam trobar aquestes imatges del conte que ja tenia l’escola per treballar la rateta que escombrava l’escaleta amb textures. Vam trobar adient el conte perquè ja s’havia treballat previament i per tant ja coneixien la història.

Després vam agafar la càmara digital i vam fer fotografies de les diferents làmines, vam aprofitar per fer un mínim treball de fotografia treballant amb flaix i sense. Us cop vam tenir les imatges les vam descarregar a l’ordinador i vam escollir les que havien quedat millor.

Amb l’ajuda de la mestra vam fer el muntatge del Power Point  i el vam deixar preparat per insertar-hi el so.

A l’hora de logopèdia vam aprofitar per treballar vocabulari relacionat i fer la gravació de la història. Per falta de temps el mestra va anar fent la narració i els alumnes van fer els sons dels animals, ja que per treballar tota la narració s’havia d’haver fet un treball previ de memorització. Aquesta part els va agradar molt i van participar activament.

Amb l’ajuda de la mestra vam anar insertant el so a les diapositives i així acabar la presentació.

Un cop finalitzada van poder veure el resultat final a la pissarra digital, primer el grup de primària i després vam convidar als alumnes d’infantil.

Pels més petits de l’escola els va molt bé de treballar el conte amb una presentació de Power Point perquè els permet treballar la causa – efecte amb un clic de ratolí.



No hay comentarios:

Publicar un comentario